Leštící pasty

 
Leštící pasty pro strojní leštění
 
Leštičku nastavte na nejnižší otáčky a postupně pastu nanášejte na karoserii. Po nanesení leštěte na střední otáčky až na nejvyšší otáčky proto, abyste lak zahřáli do potřebné teploty. Postupujte vždy do mřížky (to znamená ze strany na stranu, ze shora dolů a odspoda nahoru).
 
Pasta se nanáší na točící se kotouč a to jemným přiložením ke kotouči na dobu cca 4sec. Doba přiložení ovlivňuje množství nanesené pasty na kotouč a tím i brusný účinek. Po nanesení pasty přiložíme leštěný předmět a leštíme rovnoměrným přejížděním celé leštěné plochy.
 
Rozdělení leštících past podle typu použití
  • Hrubá leštící pasta - Používá se k odstraňování hlubokých škrábanců a pro rychlou eliminaci lakovací mlhy a nábrusů až do zrnitosti brusného papíru 1200. Hrubá pasta má minimální lepivost a v případě dlouhodobého leštění tvoří jen málo prachu. Je vhodná pro všechny typy laků od měkkých až po ty odolné vůči poškrábání.

  • Středně hrubá leštící pasta - Středně silné až finišovací lešticí pasty. Střední až finišovací lešticí výkon, díky čemuž jsou tyto produkty skvělé pro osvěžení laku v jednom kroku.

  • Jemná leštící pasta -  Jsou určené pro strojní leštění a to až do zrnitosti brusného papíru 2500. Ideální je pro ošetření středně až silně zvětralých laků, odstranění škrábanců vzniklých v mycích linkách a podobných známek opotřebení. Někteří výrobci také uvádí slovo finišovací pasta. Tyto pasty jsou vhodné jako poslední krok leštění a tím pádem jak vyplívá z názvu FINIŠOVACÍ.

  • Vícekrokové leštící pasty - jedná se například o pasty  2 v 1 či dokonce 3 v 1. Výrobce těchto past uvádí, že umí vyleštit jako P3000 brusný papír, spolehlivě odstraňuje i hlubší defekty v laku a zároveň dokáže lak dostat do vysokého lesku. Tyto pasty je rovněž ideální pro dosažení perfektně ostrého lesku na nových lacích.